Palautukset ja hyvitykset
Miten palautan tuotteen?

Näin palautat tuotteen

Sinful tarjoaa mahdollisuuden palauttaa joko avaamattoman tilauksesi tai yksittäisiä, käyttämättömiä tuotteita jopa 365* päivän ajan.

*Hygieniasyistä johtuen intiimikäyttöön tarkoitettujen tuotteiden palautusoikeus raukeaa silloin, kun tuotepakkaus avataan. Toisin sanoen palautusoikeutta ei voi käyttää, mikäli hygienia- tai terveyssyistä intiimikäyttöön tarkoitetun tuotteen mahdollinen sinetti tai suojamuovi on rikottu. Jos tuotetta ei ole tarkoitettu intiimikäyttöön, voit avata tuotepakkauksen, kunhan voit palauttaa sen sisältöineen samassa kunnossa kuin vastaanotit sen. Näin ollen esim. vaatteita voi ilman muuta sovittaa, kunhan palautettava tuote on samassa kunnossa kuin vastaanottaessasi sen ja pakattuna alkuperäiseen, vahingoittumattomaan tuotepakkaukseen. Palautusoikeus raukeaa kuitenkin mikäli olet käyttänyt tuotetta pakkauksineen tavalla, joka selkeästi alentaa sen jälleenmyyntiarvoa.

Palauta koko tilaus tai yksittäisiä tuotteita

Voit palauttaa tilauksen/tuotteita seuraavilla tavoilla:

- Jätä paketti noutamatta, jos tilasit noutopisteeseen*.
- Lähetä käyttämättömät tuotteet meille joko 14 päivän peruutusajan sisällä tai enintään 365* päivän sisällä tilauksen tekemisestä. Vastaat itse palautuksen postimaksusta.
Muistakaa laittaa myös Klarna-laskunne pitoon mikäli valitsitte tämän maksutavan.

*Jos kieltäydyt vastaanottamasta pakettia tai et nouda sitä valitsemastasi noutopisteestä, katsomme sinun peruuttaneen ostoksesi. Tässä tapauksessa vähennämme hyvitettävästä summasta palautuskustannukset. Palautuskustannukset ovat 5,90 €. Jos et halua hoitaa palautusta näin, voit noutaa pakettisi ja palauttaa sen itse.

Jos sinulla on kysyttävää yllä olevasta, löydät yhteystietomme täältä.


Miten palautat ostoksen

Voit palauttaa ostoksesi, jos tuote on käyttämätön ja avaamaton. Kun haluat käyttää palautusoikeuttasi joko koko tilauksen tai yksittäisten tuotteiden palauttamiseen, toimi seuraavasti:

- Tulosta ja täytä palautuslomake ja pakkaa se palautettavien tuotteiden mukaan. Jos sinulla ei ole tulostinta, voit kirjoittaa lomakkeen tiedot käsin paperille tai täyttää lomakkeen tietokoneella ja lähettää sen meille sähköpostitse osoitteeseen service@sinful.fi.

- Osta palautusetiketti linkin kautta TÄÄLTÄ. (Huomaa, että tähän tarvitaan tulostinta.)
Noudata linkin kautta saamiasi ohjeita.

Vastaat itse palautuslähetyksen kustannuksista. Sinful ei tarjoa maksuttomia palautusetikettejä, mutta voit ostaa palautusetiketin edulliseen hintaan.


Kun ostat palautusetiketin yllä olevan linkin kautta, voimme auttaa siinä tapauksessa, että pakettisi vahingoittuu tai katoaa.

Jos haluat palauttaa paketin ilman palautusetikettiä, voit lähettää sen paikalliseen palautustoimistoomme:

-Sinful/ MCompany @Tupasela, Ainontie 5, Ovet 3-7,01630 Vantaa.

Muistathan myös pakata mukaan edellä mainitun palautuslomakkeen.

HUOMAA! Sinful ei ota vastaan lunastettavia palautuksia. Hyväksymme vain osoitteeseemme lähetetyt paketit.

Palautetut tuotteet ovat sinun vastuullasi siihen asti kunnes Sinful vastaanottaa palautuspaketin. Siksi palautettavat tuotteet on pakattava huolellisesti.

Maksun palauttaminen

Kun käytät 14 päivän peruutusoikeuttasi palauttaaksesi avaamattomia tai käyttämättömiä tuotteita, maksu palautetaan viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olemme saaneet tiedon tilauksesi perumisesta

Kun käytät Sinfulin 365* päivän palautusoikeutta palauttaaksesi avaamattomia tai käyttämättömiä tuotteita, maksun palauttaminen tapahtuu sitten kun olemme vastaanottaneet palautuksen ja varmistaneet, että sen kunto täyttää palautusedellytyksemme.

Voit lukea lisää maksun palauttamisesta täältä.

Jos sinulla on kysyttävää, olet tervetullut ottamaan meihin yhteyttä.


Reklamaatioaika

Kun asioit EU:n alueella olevissa kaupoissa, sinulla on aina 2 vuoden reklamaatio-oikeus. Tämä pätee tietenkin myös Sinfuliin. Toisin sanoen tuotteen vastaanottamisen jälkeen sinulla on 2 vuotta aikaa reklamoida siinä olevista mahdollisista vioista tai puutteista.

Sinun on kuitenkin otettava meihin yhteyttä mahdollisimman pian ja viimeistään 2 kuukauden sisällä vian/puutteen huomaamisesta reklamoidaksesi tuotteesta.

Riitatapauksissa noudatamme Kuluttajariitalautakunnan suositusta.


Toimi näin, jos haluat tehdä tuotteesta reklamaation

Jos haluat käyttää reklamaatio-oikeuttasi, toimi seuraavasti:

- Ota ensin yhteyttä asiakaspalveluun osoitteeseen service@sinful.fi.
- Informoimme sinua sen jälkeen prosessin etenemisestä.

Kuinka pitkään voin palauttaa tuotteen?

365 päivän rajoitettu palautusoikeus

Kuluttajana sinulla on 14 päivän peruutusoikeus ostaessasi tuotteita verkkokaupasta. Sinful tarjoaa sinulle peräti 365 päivän rajoitetun palautusoikeuden*.

365 päivän rajoitettu palautusoikeus

Meiltä tilatessasi sinulla on mahdollisuus palauttaa tilaamasi tuotteet 365 päivän sisällä niiden vastaanottamisesta. Palautuksiin pätee rajoitettu palautusoikeus*. Tämä tarkoittaa sitä, että voit palauttaa meiltä tilaamasi avaamattoman tuotteen, kunhan se vastaa laadultaan, määrältään ja kunnoltaan vastaanottamaasi tuotetta. Näin ollen mm. syötävät tuotteet, liukuvoiteet, paristot, jne. palautetaan avaamattomina ennen niiden parasta ennen ‑päivää.

Lisäksi tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin vastaanottohetkellä. Alkuperäinen tuotepakkaus tulee palauttaa vahingoittumattomana.

*Hygieniasyistä johtuen intiimikäyttöön tarkoitettujen tuotteiden palautusoikeus raukeaa silloin, kun tuotepakkaus avataan. Toisin sanoen palautusoikeutta ei voi käyttää, mikäli hygienia- tai terveyssyistä intiimikäyttöön tarkoitetun tuotteen mahdollinen sinetti tai suojamuovi on rikottu. Jos tuotetta ei ole tarkoitettu intiimikäyttöön, voit avata tuotepakkauksen, kunhan voit palauttaa sen sisältöineen samassa kunnossa kuin vastaanotit sen. Palautusoikeus raukeaa myös mikäli olet käyttänyt tuotetta pakkauksineen tavalla, joka selkeästi alentaa sen jälleenmyyntiarvoa. Lue lisää tilaus- ja toimitusehdoistamme.

Palautettavan tuotteen kunto

Mikäli (muu kuin intiimikäyttöön tarkoitettu) tuote on avattu tai sitä on sovitettu muutoin kuin yllä kuvaillulla tavalla, käsittelemme sen käytettynä. Silloin palautuksesta hyvitettävä summa riippuu tuotteen jälleenmyyntiarvosta, eli ostosumma hyvitetään sinulle joko osittain tai ei lainkaan. Näin ollen esim. alusasuja voit ilman muuta sovittaa päällesi, kunhan palautettava tuote on samassa kunnossa kuin vastaanottaessasi sen ja pakattuna alkuperäiseen, vahingoittumattomaan tuotepakkaukseen.

Hyvitys käyttäessäsi 14 päivän peruutusoikeutta

Jos haluat käyttää 14 päivän peruutusoikeuttasi, voit jättää paketin noutamatta, mikäli tilasit noutopisteeseen. Jos kieltäydyt vastaanottamasta pakettia tai et nouda sitä valitsemastasi noutopisteestä, katsomme sinun peruuttaneen ostoksesi. Tässä tapauksessa vähennämme hyvitettävästä summasta palautuskustannukset. Palautuskustannukset ovat 5,90 €. Jos et halua hoitaa palautusta näin, voit noutaa pakettisi ja palauttaa sen itse.

Jos olet vastaanottanut tilauksen, tulee sinun palauttaa se meille viimeistään 14 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta. Vastaat itse palautuksen postimaksusta.

Sinulla on oikeus saada rahasi takaisin mahdollisimman nopeasti ja viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olemme saaneet tiedon tilauksesi perumisesta.

Hyvitys käyttäessäsi 365 päivän rajoitettua palautusoikeutta

Jos haluat käyttää Sinfulin tarjoamaa 365 päivän palautusoikeutta, tuotteen hinnan tai osan siitä palauttaminen tapahtuu sitten kun olemme vastaanottaneet palautuksen ja varmistaneet, että sen kunto täyttää palautusedellytyksemme. Vastaat itse palautuksen postimaksusta.

Jos sinulla on kysyttävää, olet tervetullut ottamaan meihin yhteyttä.

Voinko perua tilaukseni?

Näin perut tilauksesi

Jos kadut tilaustasi ja haluat perua sen, otathan meihin yhteyttä mahdollisimman nopeasti.

Valitettavasti tilausta on mahdotonta perua mikäli se on jo edennyt pakattavaksi, mutta jos tilasit sen noutopisteeseen, voit kieltäytyä ottamasta pakettia vastaan tai jättää sen noutamatta sitten kun se on perillä. Jos kieltäydyt vastaanottamasta pakettia tai et nouda sitä valitsemastasi noutopisteestä, katsomme sinun peruuttaneen ostoksesi. Tässä tapauksessa vähennämme hyvitettävästä summasta palautuskustannukset. Palautuskustannukset ovat 5,90 €. Jos et halua hoitaa palautusta näin, voit noutaa pakettisi ja palauttaa sen itse.

Jos olet jo vastaanottanut tilauksesi, voit lukea lisää palautuskäytännöstämme.

Jos et ole vastaanottanut tilaustasi sen myöhästymisen vuoksi, tulee sinun olla meihin yhteydessä, mikäli haluat perua tilauksen ja saada rahasi siitä takaisin. Sinulla on oikeus saada rahasi takaisin 14 päivän sisällä.

Jos sinulla on kysyttävää, olet tervetullut ottamaan meihin yhteyttä.

Menu

Asiakaspalvelun puhelin

09 4245 0785

Avoinna klo 19.00 asti

service@sinful.fi